loading...
دانلود مقالات و پروژه های دانشجویی ارزان
حاجی زاده بازدید : 25 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)
عنوان انگلیسی مقاله: Growth Hormone and Bone*

عنوان فارسی مقاله: هورمون رشد و استخوان

طبقه بندی: پزشکی

فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30

چکیده

GH یا هورمون رشد بر بافتهای متعددی از جمله کبد، ماهیچه، کلیه و استخوان اثر می گذارد. اثر GH بر ماهیچه ها و کلیه اخیرا به صورت گسترده در غدد درون ریز توسط Florini و همکاران و فلد و هیرسبرگ مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که GH دارای اثرات مهمی بر بافت های اسکلتی است، تمرکز ما در این مقاله بر اساس درک فعلی ما از اثرات GH در استخوان می باشد. یک افزایش بزرگ در توده استخوانی در دوران کودکی و بلوغ با تشکیل استخوان endochondral رخ می دهد. افزایش تدریجی در توده استخوان تا حداکثر توده استخوانی در سن 20-30 سال دیده می شود. متعاقبا توده استخوان بااز دست دادن سریع استخوان در زنان پس از یائسگی کاهش می یابد. بازسازی استخوان توسط توازنی میان جذب استخوان و تشکیل استخوان تنظیم می شود. در این فرایند GH نقش مهمی را ایفا می کند (3-7). وزن خالص توده اسکلتی به علت تشکیل جدید استخوان ناشی از GH بود که برای اولین بار در سگ های دو رگه بزرگسال نشان داده شد (8). پس از بکارگیری GH به مدت 3 ماه، یک افزایش 2٪ در توده استخوان کورتیکال یافت شد که توسط هیستومورفومتری ارزیابی گردید. با توجه به محدودیت در تامین GH، تعداد محدودی از مطالعات بالینی و حیوانی تا اواسط قرن 1980 اجرا شد وقتی که نوترکیب GH انسانی در دسترس قرار گرفت. کاربرد اولیه نوترکیب GH انسان در درمان کمبود رشد ذهنی کودکان GH- (GHD) محدود شد. با این حال، در حال حاضر به خوبی ثابت شده که GH نیز عوارض مهمی در افراد اعمال می کند، و درمان GH از بزرگسالان GHD در حال حاضر در چند کشور تایید شده است. مطالعات اخیر، هم در حیوانات و عم در انسان، نشان داده که GH اثرات قوی در بازسازی استخوان اعمال می کند. در این مقاله ما در مورد نقش GH در روند رشد استخوان ها بحث می کنیم تا زمان حداکثر توده استخوانی بدست آید و شواهد موجودی که تولید درونی GH یا درمان GH افزایش میابد، ممکن است در افراد بزرگسال توده استخوان را افزایش دهد. مطالعات اخیر مکانیسم سلولی برای GH در تنظیم رشد استخوان ها در بخش II داده شده است.


خرید


حاجی زاده بازدید : 40 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

دسته: مکانیک

حجم فایل: 907 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

چرخ دنده طراحی شده در SolidWorks و CATIA

قابل مشاهده در CATIA – SolidWorks – NX – PRO

همراه فایل تک تک قطعات داخل فایل سه بعدی

آماده جهت رندرگیری

برای سفارش هرنوع پروژه یا مدل دیگر یا تهیه نقشه از مدل ها به آدرس زیر ایمیل بزنید تا درخواست شما در اسرع وقت در سایت قرار داده شود

forosh46@gmail.com

قیمت: 3,000 تومان

خرید و دانلود

حاجی زاده بازدید : 23 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: جوشکاری ترمیت
دسته: جوشکاری
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 32

تعریف جوش ترمیت (ASTM)
نوعی جوش ذوبی می باشد که در آن اتصال دو فلز به همدیگر بعد از گرم شدن بوسیله فلزی با دمای بالا که واکنشی آلومینوترمیک راپشت سر گذاشته انجام می شود وفلز مایع که از واکنش اکسید فلز و Al بدست آمده است به عنوان فلز پر کننده عمل می کند. این پروسه جزء پروسه های Thermochemical Welding می باشدو در گروه Minor Welding Process که دارای استفاده های خاص و موردی می باشند قرار می گیرد.

تاریخچه فرآیند جوشکاری ترمیت
صد و بیست سال پیش 1898 پروفسور دکتر هانس گلداشمیت در شهر اسن آلمان موفق به استخراج فلزات سخت از اکسید آنها بر پایه واکنش احیای اکسید توسط یک احیا کننده مناسب شد. این روش در سال 1920 در جوش ریل تراموا در آمریکا بکار گرفته شد البته در بعضی منابع بکارگیری زودتر این روش در آلمان اشاره شده است. در سال 1933 از جوش ترمیت برای گسترش ریلهای طویل استفاده شد و استفاده از این جوش در مصارف الکتریکی از سال 1938 آغاز شده است. پیشرفتهای این روش در طی جوشکاری ریلها در بخش بعدی آورده شده است.

فرآیند جوشکاری ترمیت

اکسیدهایی که توسط آلومینیوم احیا می شوند واکنش احیا به واکنش آلومینوترمی معروف بوده و این واکنش اساس فرآیند جوشکاری ترمیت می باشد. واکنش آلومینوترمیک مربوط به احیای آهن بصورت زیر نوشته می شود:
Fe¬¬2O3 + 2Al = Al2O3 + 2Fe + 760KJ at 2450°C
1Kg (thermite) = 524g (Fe) + 427g (Al2O3) + 181500 cal

در این فرآیند واکنش بین اکسید آهن و آلومینیوم رخ داده و در نهایت مذاب آهن و اکسید آلومینیوم تولید می شود. دمای واکنش 2400 تا 2800 درجه سلسیوس می باشد. مطالعات انجام شده روی مکانیسم واکنش آلومینیوم با اکسید آهن، نشان داده است که این واکنش در دو مرحله یکی در دمای 960 درجه سلسیوس و دیگری در دمای 1060 درجه سلسیوس انجام می شود. در دمای 960 درجه سلسیوس محصولات واکنش Fe2O3 و Al2O3 می باشند که به صورت زیر نوشته می شود:
9Fe2O3 + 2Al = Al2O3 + 6 Fe2O3 + 6FeO

در مرحله بعدی که در دمای 1060 درجه سلسیوس انجام می شود، Fe، FeAl2O4 و Al2O3 به صورت زیر به وجود می آیند:
Fe2O3 + 2Al = Al2O3 + 2Fe
3Fe2O3 + 2Al = 5FeO + FeAl2O4

دو مرحله واکنش از نتایج آزمایشات DTA استنیاط می شود که در شکل 1 ارائه شده است. عمده ترین کاربرد فرآیند ترمیت در جوشکاری ریلهاست که در سراسر جهان برای جوشکاری ریل و ایجاد خطوط مداوم استفاده می شود بطوریکه این فرآیند از سال 1906 میلادی برای اتصال ریلها برای ایجاد خطوط طویل و یا تعمیرات آنها استفاده می شده است. در ابتدا از واکنش ترمیت فقط برای گرم کردن دو سر ریل استفاده می شد و آن را به دمای مناسب برای تغییر شکل گرم می رساند.


خرید


حاجی زاده بازدید : 52 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

دسته: جغرافیا

حجم فایل: 11 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

نقشه ی مرز شهرستان خلیل آباد

1. این شیپ فایل در محیط نرم افزار GIS قابل ویرایش و قابل نمایش می باشد.

2. راهنمای استفاده: این شیپ فایل، در یک فایل فشرده با پسوند rar ارائه شده است که بعد از دانلود باید آن را از حالت فشرده خارج کنید تا در محیط نرم افزار GIS قابل نمایش باشد.

3. محتوای فایل: فایلی پولیگونی با پسوند shp

قیمت: 1,500 تومان

خرید و دانلود

حاجی زاده بازدید : 57 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
اگرچه علوم ورزشی و نقش اساسی آن در بین تمامی ملل هنوز به مراحل کمال نرسیده ولی بدین نتیجه نهایی رسیده است که اولا اجتماع انسانی چون تشکل الکترونی و پروتونی و تجمع منظومه های شمسی پیوسته متحرک و متکامل بوده و از مراحل مختلفی گذشته است و در ثانی تحول و تحرک افراد اجتماع نه فقط از جنبه های معنوی و درونی مورد مطالعه بوده بلکه برای تطابق حرکات روحی و جسمی انگیزه های علمی را مورد توجه قرار داده و دوام حیات و زندگی خویشتن را دراین یافته است که جسم و روح خود را مبتنی بر تحول زمان و نظام خلقت هماهنگ ساخته تا با توازن این دو پدیده محسوس و معقول سزاوار عدل آفرینش و محق به ادامه زندگی سالم و متعالی باشد. ورزش محتوی زندگی نیست بلکه نوایی است که زندگی را همراهی می نماید. حفظ سلامت ملل و ایجاد تحول در جوامع مختلف همان قدر برای سرنوشت و زندگی بشری بوده است که اکتشافات و اختراعات صنعتی بوده اند. همه این تلاش ها، تحقیق ها، تفسیرها و تجربیات و آزمایش های علمی در این مدت بیش از دو قرن باعث شدند تربیت بدنی به صورت علم جداگانه ای درآمده و انجام ورزش برای مردم جوامع صنعتی جنبه حیاتی پیدا کند برای اینکه احتیاج جوامع کنونی به نیروی انسانی سالم بیش از هر زمان دیگر قابل لمس است، در جوامعی که نارسایی های کمی و کیفی ورزش وجود دارد عقب افتادگی آن جامعه نیز چشمگیر است.

خرید
حاجی زاده بازدید : 53 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

مقدمه

بنا بر گرایش ها و اعتقادهای موجود میان تمام انسان ها در ادیان مختلف می توان با وجود تفاوت ها و اختلافهای میان آنها به نکته ای توجه کرد که نشان دهنده یک باور در میان آنها است. نکته ای که باعث شد که دین هایی مثل اسلام. مسیح، یهود هر کدام به گونه ای باهم پیوند داشته باشند. عتقاد به ظهور یک منجی و نجات دهنده و اجر اکننده عدل و عدالت در جهان، خود پیوندی میان این ادیان می باشد و این موضوع باعث شد تا من از این نکته استفاده کرده و تحقیق خود را در مورد این موضوع بنویسم که نه تنها باعث شناخت من نسبت به دین های دیگر شده بلکه مرا بر این باور داشته که تمام ادیان با هر تفاوت و اختلاف در پایان به نکته ای خواهند رسید که اعتقاد و باور همه می باشد. همین موضوع باعث می شود که ما مسلمانان با داشتن آخرین و کاملترین دین هیچ دینی را رد نکنیم زیرا هر دینی در زمان خود کاملترین بوده و با گذشت زمان کاملتر شد تا به اسلام که کاملترین دین و آخرین می باشد رسیده، چه بسا که با آمدن موعود ما یعنی حضرت مهدی (عج) دین اسلام کامل و جامع تر شود.

خرید و دانلود

حاجی زاده بازدید : 14 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

دسته: مقالات ترجمه شده

حجم فایل: 101 کیلوبایت

تعداد صفحه: 14

اهمیت استراتژیک سرمایه فکری در بخش غیرانتفاعی

چكیده

هدف این مقاله، آزمون پنج مفهوم كلیدی مدیریت استراتژیك: سازمان صنعتی (I/O) ، دیدگاه مبتنی بر منابع ((RBV، دیدگاه مبتنی بر دانش ((KBV، كارت امتیازی متوازن ((BSC و سرمایه فكری (IC) در بافت غیر انتفاعی است و تعیین اینكه كدام یك در بخش غیر انتفاعی كاربرد بیشتری دارد. این مقاله، مفاهیم بالا را در محیط غیر انتفاعی منحصر بفرد مرور می كند. مفهوم IC در بافت غیر انتفاعی در مقایسه با دیگر مفاهیم مدیریت استراتژیك، كارآمدتر است. IC یك منبع مهم است كه سازمانهای غیر انتفاعی برای كسب مزیت استراتژیك پایدار نیازمند توسعه آن هستند.

این مقاله به تكمیل ادبیات نوظهوری كمك می كند كه بیان می دارد مفهوم IC كارآمدترین مفهوم مدیریت استراتژیك در بخش های غیر انتفاعی است. آشنایی بیشتر با مفهوم IC در این بخش، بعنوان نتیجه این مقاله، احتمالا موجب انجام تحقیقات بیشتر توسط متخصصان و دانشگاهیان خواهد شد. تحقیقات سیستماتیك كمتری در مورد قابلیت كاربرد مفهوم مدیریت استراتژیك در بافت غیر انتفاعی به وقوع پیوسته است. این مقاله به عنوان اولین تلاش برای پر كردن این شكاف موجود عمل می كند.

واژگان كلیدی: سرمایه فكری (Intellectual Capital) ، سازمانهای غیر انتفاعی ((Non-Profit Organizations، مدیریت استراتژیك (Strategic Management)

قیمت: 9,500 تومان

خرید و دانلود

حاجی زاده بازدید : 51 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

خلاصه

چاپ ارگان، یا لایه به لایه ساخت زیستی رباتیک افزودنی از بافت سه بعدی عملکردی و سازه های بافت با استفاده از بافت بلوک های کروی ساختمان، یک فنآوری به سرعت در حال در حال ظهور است که وعده برای تبدیل مهندسی بافت به صنعت پزشکی زیستی تجاری را داده است. بسیار آشکار است که صنایع مشابهی که بخوبی انجام شده به اجرای سیستم های رباتیک خودکار در مسیر ترجمه تجاری و موفقیت اقتصادی میپردازند. با این حال استفاده از چاپ گر های زیستی رباتیک به تنهایی برای توسعه مقیاس ساخت بزرگ صنعتی ارگ زیستی کافی نیست. طراحی و توسعه خط ارگان زیستی ساخت کاملا یکپارچه برای ترجمه تجاری فن آوری چاپ ارگان ضروری است. این مقاله به پیشرفت ها و چالش های اخیر در توسعه اجزای ضروری یک خط ارگان زیستی ساخت می پردازد.

مقدمه

از آنجا که آغاز کار مفهوم چاپ بافت با استفاده از چاپگر های زیستی روباتیک برای لایه به لایه افزودنی ساخت زیستی بافت های عملکردی 3D و سازه های بافت با استفاده از بافت های کروی خودآرا دستخوش توسعه تدریجی است و به عنوان جایگزینی معقول از پایین به بالای جامد به روش کلاسیک بالا به پایین و یا جامد مبتنی بر داربست در مهندسی بافت شناخته میشود.

  • فرمت: zip
  • حجم: 1.01 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید و دانلود

حاجی زاده بازدید : 23 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)
معرفی محصول 2
-1-1 مشخصات کلی محصول 2
-2-1 شماره تعرفه گمرکی 5
-3-1 شرایط واردات و صادرات 5
-4-1 استانداردهای ملی وجهانی 6
-5-1 قیمت تولید داخلی و جهانی محصول 11
-6-1 موارد مصرف و کاربرد 11
-7-1 کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول 12
-8-1 اهمیت استراتژیککالا در دنیای امروز 12
-9-1 کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول 13

چکیده
هدف از انجام این بررسی، مطالعه و امکان سنجی احداث واحد تولید و بسته بندی اسانس از گیاهان دارویی است. در این بررسی بازار فروش، واردات و صادرات، واحد های فعال و در دست احداث، منابع تامین مواد اولیه و کلیه ماشین الات و سایر امکانات مورد نیاز برای احداث واحد به تفصیل شرح داده شده است. طبق بررسی انجام شده احداث چنین واحدی نیاز به سرمایه ثابتی حدود 920 میلیون تومان دارد و هزینه های در گردش سالانه مورد نیاز برای تولید و تامین منابع در حدود 250 میلیون تومان برآورد شده است. سرمایه گذاری اولیه طرح ظرف مدت 2,8 سال برگشت می یابد. احداث واحد در مناطق مختلف کشور با توجه رویش گیاهان مختلف در نقاط مختلف امکان پذیر است و با توجه به توسعه ارتباطات و احداث شهرک های صنعتی در نقاط مختلف کشور توجیه پذیر است.

خرید
حاجی زاده بازدید : 12 شنبه 01 فروردین 1394 نظرات (0)

دسته: معماری

فرمت فایل: dwg

حجم فایل: 477 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

نام فایل: برش

قابل اجرا در اتوکد 2007 یا جدیدتر

با توجه به اینکه نقشه کشی و طراحی ساختمان به دقت فراوان و دانش کامل نیاز دارد، داشتن نمونه کار کامل و مناسب برای آشنایی با این امر بسیار الزامی است. فایل موجود توسط طراحان با تجربه رشته نقشه کشی معماری طراحی شده است. این فایل تمامی استانداردهای طراحی معماری و اصول نقشه کشی را دارا بوده و هیچگونه نقصی ندارد. همچنین این فایل تمامی استانداردهای طراحی در نرم افزار اتوکد را دارا بوده و برای الگو برداری برای دانشجویان رشته نقشه کشی معماری و مبحث اتوکد بسیار مناسب می باشد.

توجه کنید که این فایل توسط مهندسان طراح و ناظر بررسی شده و مشکلات آن برطرف شده است.

از مزایای دیگر این فایل، کم حجم بودن آن است، بنابرین می توانید پس از پرداخت وجه بلافاصله آن را در کمترین زمان ممکن دانلود نموده و از آن استفاده کنید.

این فایل به صورت فایل اتوکدی با فرمت. dwg بوده و کاملا قابل ویرایش است.

توجه کنید که این فایل فقط با برنامه اتوکد 2007 و نسخه های بالاتر از آن قابل اجراست.

قیمت: 5,000 تومان

خرید و دانلود

تعداد صفحات : 1072

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 10720
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 280
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 393
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 1,847
  • باردید دیروز : 103
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,847
  • بازدید ماه : 1,847
  • بازدید سال : 46,205
  • بازدید کلی : 832,120